Η μέτρια άσκηση βοηθά στην κύηση

Άσκηση στην εγκυμοσύνη

Κάνοντας μέτριας έντασης σωματική άσκηση οι γυναίκες που επιθυμούν να μείνουν έγκυες ίσως τελικά το καταφέρουν, σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Fertility and Sterility.    

Η σωματική άσκηση σχετίζεται με χαμηλότερο κίνδυνο εκδήλωσης διαφόρων παθήσεων όπως ο διαβήτης, η καρδιακή νόσος και η κατάθλιψη, η επίδρασή της στην γονιμότητα δεν έχει ερευνηθεί πλήρως.

Η Δρ Λώρεν Γουάις και οι συνεργάτες της στο Πανεπιστήμιο της Βοστώνης έθεσαν υπό ιατρική περισσότερες από 3.500 γυναίκες στην Δανία, ηλικίας 18 έως 40 ετών που προσπαθούσαν να κυοφορήσουν σε διάστημα ενός έτους. Όλες ανέφεραν ότι είχαν σταθερή σχέση και δεν υποβάλλονταν σε θεραπείες γονιμότητας.

Οι συμμετέχουσες κατέγραφαν τον αριθμό των ωρών ανά εβδομάδα που αθλούνταν τους τελευταίους 12 μήνες, όπως επίσης και την ένταση των προπονήσεών τους.

Σχεδόν το 70% των γυναικών κατάφερε να μείνει έγκυος, κατά τη διάρκεια της μελέτης.

Η μέτρια άσκηση βοηθά στην επίτευξη της κύησης

Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι η μετριοπαθής άσκηση, όπως το περπάτημα, η ποδηλασία ή η κηπουρική σχετιζόταν με την επίτευξη της κύησης πιο γρήγορα σε όλες τις γυναίκες, ανεξαρτήτως βάρους.
Οι γυναίκες που αθλούνταν περισσότερες από πέντε ώρες την εβδομάδα με μέτρια ένταση, είχαν 18% περισσότερες πιθανότητες να μείνουν έγκυες κατά τη διάρκεια οποιουδήποτε καταμήνιου κύκλου, συγκριτικά με τις γυναίκες που γυμνάζονταν λιγότερο συχνά ή μια ώρα περίπου την εβδομάδα.

Ωστόσο, οι γυναίκες με κανονικό βάρος και εκείνες που ήταν κάτω από το φυσιολογικό, ανέφεραν υψηλά επίπεδα έντονης σωματικής άσκησης, όπως τρέξιμο, αεροβική και χρειάστηκαν περισσότερο χρόνο για να μείνουν έγκυες.

Εκείνες που ασκούνταν έντονα περισσότερες από πέντε ώρες την εβδομάδα είχαν 32% λιγότερες πιθανότητες κύησης κατά τη διάρκεια ενός δεδομένου καταμήνιου κύκλου, συγκριτικά με εκείνες που ασκούνταν λιγότερο έντονα.

Δεν παρατηρήθηκε σχέση μεταξύ έντονης σωματικής άσκησης και του χρόνου που χρειάστηκαν οι υπέρβαρες ή παχύσαρκες (Δείκτη Μάζας Σώματος άνω του 25) γυναίκες να κυοφορήσουν.

Η Δρ Μπόννι Νταττελ από την Ιατρική Σχολή της Ανατολικής Βιρτζίνια σχολιάζει ότι η μελέτη αν και καλά σχεδιασμένη έχει κάποιες αδυναμίες. Λόγω των αυτοαναφερόμενων ποσοτήτων και έντασης της άσκησης, οι συμμετέχουσες ενδεχομένως να υποεκτιμούσαν ή να υπερεκτιμούσαν τα επίπεδα δραστηριότητάς τους, γεγονός που μπορεί να επηρεάζει το αποτέλεσμα.

Δεν θα πρέπει επίσης να θεωρούμε ότι η άσκηση ευθύνεται για το αποτέλεσμα. Οι γυναίκες που χρειάστηκαν περισσότερο χρόνο να συλλάβουν μπορεί να είχαν αλλάξει το πρότυπο γυμναστικής τους, καθιστώντας αντίθετο από αυτό που εμφανίζεται στα συμπεράσματα της μελέτης.

Η υπογονιμότητα και οι παχύσαρκες γυναίκες

Γενικά οι υπέρβαρες και παχύσαρκες γυναίκες έχουν υψηλότερα ποσοστά υπογονιμότητας και διάφορες επιπλοκές κατά την κύηση. «Το λίπος είναι μεταβολικά ενεργό, παράγοντας οιστρογόνα», εξηγεί ο Δρ Ρίτσαρντ Γκράζι ειδικός σε θέματα αναπαραγωγής που δεν συμμετείχε στην έρευνα.

Η περίσσεια οιστρογόνων μπορεί να καταστείλει άλλες ορμόνες που ευθύνονται για την ωορρηξία και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε άτακτο εμμηνορρυσιακό κύκλο ή και αμηνόρροια.

Απ’ την άλλη δεν είναι ξεκάθαρο γιατί οι λεπτές γυναίκες που αθλούνται έντονα χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να μείνουν έγκυες. Η έλλειψη σωματικού λίπους μπορεί να είναι παράγοντας κινδύνου. Είναι εξάλλου γνωστό ότι οι γυναίκες με εξαιρετικά χαμηλό σωματικό βάρος και αυτές που κάνουν πρωταθλητισμό έχουν προβλήματα εμμηνορρυσίας.

Η σωματική άσκηση μπορεί επίσης να επηρεάσει την ικανότητα γονιμοποίησης του ωαρίου στην μήτρα. Παλαιότερη μελέτη έχει δείξει ότι γυναίκες που υποβάλλονται σε εξωσωματική γονιμοποίηση έχουν υψηλότερο κίνδυνο αποτυχίας εμφύτευσης του εμβρύου, αν κάνουν υπερβολική ποδηλασία ή τρέξιμο.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *