Οι ευεργετικές ιδιότητες της μπύρας

Το be(er) or not be(er)

Ξανθιά, μαύρη, κόκκινη… αποτελεί το πιο δροσιστικό ποτό. Τα κύρια συστατικά της είναι το νερό, η βύνη και ο λυκίσκος, τα οποία υπόκεινται στη διαδικασία της ζύμωσης ώστε να παραχθεί το τελικό προϊόν, η μπίρα.

Η παρουσία της μπίρας χρονολογείται περίπου το 4000 π.Χ. και φαίνεται να ξεκινάει από την αρχαία Αίγυπτο και τη Μεσοποταμία. Aς εξετάσουμε, όμως, τη θέση της μπίρας στη διατροφή και στην υγεία μας.

Ευεργετικές ιδιότητες

Το κριθάρι και ο λυκίσκος της μπίρας αυξάνουν την περιεκτικότητά της σε αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες, με αποτέλεσμα να προστατεύει από καρδιακές παθήσεις, αφού μειώνουν τα επίπεδα της LDL (κακής) χοληστερόλης.

Επιπρόσθετα, η ήπια κατανάλωσή της μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλότερα επίπεδα ινσουλινοαντίστασης, η οποία σχετίζεται με εμφάνιση σακχαρώδους διαβήτη. Θα πρέπει να επισημανθεί το γεγονός ότι η μπίρα περιέχει περισσότερα αντιοξειδωτικά σε ίση ποσότητα αλκοόλ από το λευκό κρασί και μισά από το κόκκινο.

Η μπίρα είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β (νιασίνη, ριβοφλαβίνη, πυριδοξίνη, κοβαλαμίνη) και φυλλικό οξύ. Οι βιταμίνες αυτές βοηθούν στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου και του νευρικού συστήματος, και το κυριότερο είναι ότι βοηθούν στη μείωση των επιπέδων ομοκυστεΐνης, περιορίζοντας τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών νοσημάτων.

Επιπλέον, η μέτρια κατανάλωση μπίρας προστατεύει από το ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού (Helicobacter pylori), στο οποίο οφείλεται η πλειονότητα των ελκών του στομάχου, καθώς, επίσης, και από την οστεοπόρωση, μιας και η αιθανόλη που περιέχει εμποδίζει τη δράση συγκεκριμένων ορμονών οι οποίες προκαλούν την απώλεια οστικής μάζας.

Η μπίρα προκαλεί… κοιλιά;

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η μπίρα είναι η καλύτερη επιλογή και για όσους προσέχουν τη διατροφή τους, μιας και έχει τις λιγότερες θερμίδες σε σχέση με τα υπόλοιπα αλκοολούχα ποτά. Μην ξεχνάτε ότι οι θερμίδες ενός αλκοολούχου ποτού εξαρτώνται από την περιεκτικότητά του σε αλκοόλ.

Όσο μεγαλύτερη είναι η περιεκτικότητά του σε αλκοόλ τόσο περισσότερες θερμίδες περιέχει. Συγκεκριμένα η μπίρα περιέχει 43 θερμίδες ανά 100 ml, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα οινοπνευματώδη ποτά, που δίνουν 250 θερμίδες ανά 100 ml. Επιπλέον, η μπίρα δεν έχει συντηρητικά.

Όποτε η μέτρια κατανάλωσή της μπορεί να ωφελήσει τον οργανισμό μας, παρέχοντας αντιοξειδωτικά αλλά και μια ασπίδα προστασίας κατά των καρδιακών νοσημάτων.

Τέλος, προκειμένου να απολαύσουμε την αγαπημένη μας μπίρα χωρίς καμία τύψη, είναι σημαντικό να τη συνοδεύουμε με ελαφριά πιάτα, όπως μια ποικιλία τυριών ή με θαλασσινά, και όχι με τηγανητούς μεζέδες.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *